Stackars Kajsa :(

Dagen började faktiskt riktigt bra. Solen sken, varmt. lungt å fint på jobbet.
Frukosten löpte förbi fint å alla va glada å anstrände sej till max med städning å noggrenhet i slingorna eftersom att vi väntade fin besök.
Ja allt gick galant å inte ens en maskin hade bråkat med mej på hela dagen.
Fick tom berömm av chefen igen, vilket gjorde mej ännu gladare.
Men när klockan närmade sej 11 så går nått snett.
Står på sista stationen å har precis skruvat ihop turbon å ska ta en avgaspackning.
Alla vet att avgaspackningarna är sylvassa, spec i "hålen" så man tar alltid upp en försiktigt, viker lr skakar den lite lätt så att den lättare hamnar på plats på motorn.
Å det är här det nått gåt riktigt galet.
Jag vet inte riktigt hur jag gör, man jag måste ha sluntit med ena handen för jag tappar greppet om den precis när jag skakar den. Jag märker inte ens att jag skär mej utan ser bara att den andra handen är röd. Då får jag se den skadade handen. Ett hack in i handsken å rakt in i mitt lillfinger. Å blodet bara öser ut, jag skojjar inte, det stod som en fontän från fingret.
Å när det blöder från Kajsa så tappar jag ju totalt omdömmet :P
Men lyckas få nån som tar min motor för det va det viktigaste för mej just då :P
Sen får jag fram att jag har skärt mej å får hjälp av Johan.
Sen har jag plötsligt massor av folk runt mej som ska stoppa blodflödet från fingret. Jag står mest bara å skakar å kämpar för att inte lipa. Tydligen så hade min ansiktfärg drastiskt färgats till vit så alla trodde at jag skulle tuppa av så dom ledde bort mej så jag fick sitta. Svimma va la lite å ta i, visst jag va yr men mådde mest illa.
Nån lägger runt ett förband med massa blodstillande vadd som tydligen ska funka super, men inte på mej inte, det blöder igenom det med å nån fattar beslutet att jag ska till volvo sjukan för att ev sys :(
Så iväg till sjukan, tas in fort. Å även dom måste tro att jag ska tuppa av för dom beordrar mej att lägga mej ner. Klagar inte på det, sova på arbetstid lixom :P
Hur som haver så behövdes det inte sys iaf. Men dom fick tejpa ihop det å steltejpa mej för att jag inte ska kunna böja för då går det upp igen. Å det satt på ett bra ställe så det kunde inte gå djupt eftersom att det satt på ett "skinn å ben ställe", men man kunde kika in om man ville så det gick så djupt det kunde iaf :P
Så tillbaks till jobbet igen å min lilla småchock börjar lägga sej så i stället får jag frossa i värmen.
Alla kommer fram å snuttar å gullar med mej å driftaren säger åt mej att gå hem. Men det vill jag inte, jag vill ju jobba kvar. Men det fick jag inte. Chefen fick sista ordet å kom fram till mej å sa att jag såg blek ut å skulle hem å vila. Så då fick det bli så. va väl rätt igentligen,mitt huvud va nog lite skakat fortfarande.
Så jag fick skjuts hem av Richard, som oxå höll mej sälskap på sjukan å gjorde ditt bästa för att muntra upp mej där.
Hem, massa telefonsamtal, 2 alvedon sen somna som en stock.
Ja det va väl det hela.
Annars har jag å mamma vart ute å fart lite på kvällen. Handlade lite å tog med mat från max.
Är även lite smått irriterad på en person just nu. Att det ska va så jävla svårt? Kan han inte bara bete sej LITE normalt för EN gångs skull? Ne det är väl för mkt begärt. MORR!!
Fast det går väl precis som alla andra ggr över denna gången med. Även fast man ibland har lust att bara skrikaaaaaaaaaaaaa!!! Men det kan man ju inte, dår gör man ju bara saken mkt värre.
Sitter å tröstar mej med lite pepsi nu efter dagens bravader, pepsi botar allt :)
Även lite glad trotts min otur att jag ska få lära mej omplocket imorn eftersom att jag inte fick montera, kan bli riktigt kul :)
Hoppas ni ursäktar ev stavfel, men det beror som sagt på mitt lätta handikapp i högerhanden :P
Pöss pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0