Sikken dag vettu :P

Vet knappt hur jag ska börja detta. Det kan bli en lång historia.
Min dag började för typ ett dygn sen, på vägen hem från jobbet.
Jag skulle parkera bilen, men fanns det nån parkering??
Nepp!

Så jag fick efter en runda av desperat letande parkera utanför huset, vilken nu är förbjudet (tror jag) pga av att dom skärp parkerings vanorna. Eftersom att en del ställer sej lite hur dom vill.
Men där fick jag ställa mej iaf, va faan skulle jag göra lixom?
Upp duschade å somnade tidigt.
Vaknade 6.45 av att en liten panikartad känsla spred sej i kroppen.
Å enda tanken jag hade i huvudet va: PARKERINGSBÖTER!!
Jag måste ha drömt om detta.

Ringde till mamma å hörde ifall hon kunde flytta bilen, men givetvis så hade jag båda nycklarna hemma så det gick ju inte. SÅ jag fick pallra mej ner, med håret åt alla håll, blek å såg nog ut som en förrymd psykpatient (tur jag inte mötte några grannar) å flytta bilen. Hade som tur va inte fått nån böter :)
Själklart kunde jag inte somna om efter detta utan det va bara att trycka i tabletter.
När jag väl lyckats sova en stund ringer Kalle frå jobbet å undrar ifall jag vill komma in å jobba.
Men eftersom att jag hade sprut tid kl 14.30 så kunde jag ju inte det.
Lyckades somna om fort efter detta. Å hårt. För jag har lyckats stänga av alarmet i sömnen!

När jag väl vaknade va kl 14. PANIK!!
Va ju bara att fejka sjukdom å ringa kss: "jag har spytt"
Den funkar alltid. Vem vill lixom ha en spyperson på ett sjukhus *asg*
Fick en ny tid å lite krya på dej :)
Men hade ändå knappt om tid. Va ju tvungen att handla å slänga i mej mat.

(Å det är här det vänder)
Så fort in på kvantum, lunch på Q8 å sen till jobbet.
Lyckades få en parkering LÄNGST FRAM *Halleluja*
Sen har det flytit på hela dagen på jobbet. Inget krångel fast jag har får vara i 3 slingor i dag :P
Vi körde ihop det, gick hem. Å nu började jag ju frukta pakerings plats här hemma igen.
Men nee idag fanns det gott om parkeringar :)

Å nu ligger jag i sängen, dock med ont i magen :(
Men annars allmänt glad å nöjd (nåja, man kan inte få allt på en gång)
Betalt in tysklandsresan idag oxå :D
Så nu säger jag godnatt!
Pöss pöss


Hold on, hold on
Be strong


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0