Thank You! :D

Ahhh va jag älskar att vara glad :D
Å helt nyss blev jag så där super exalterad när man lixom bara känner för att vråla ut från balkongen.
Äntligen är mitt A-kasse problem löst :)
Jag loggade in på min sån internetsida för ett par minuter sen för att kolla läget lite på kassakort m.m
Då står det att jag har fått ett nytt medelande i inkorgen.
Sjärvklart kollar jag ju genast å ser att det är en utbetalningsspecifikation. Hjärtat börjar pumpa riktigt.. snälla snälla låte det vara iaf 10 000.
Klickar på brevet.
Å där stannade mitt hjärta på allvar en stund å sen gav jag i från mej ett glädje tjut!! :D
Det va inte illa alls. Riktigt, riktigt bra.
Dom va så snälla å gav mej retroaktivt sen den dagen jag blev arbetslös. Jösses. Jag är nog lite i chock tror jag :D
Men rik är jag iaf!! :)
Fast jag fattar ju att jag inte kommer få lika mkt varje månad som denna, men detta va nått i överkant :)
Nu är det shopping som gäller å en ny mobil nästa månad :)

Förutom mitt totala glädjefnatt nu så här på kvällningen så kan jag passa på att berätta att jag har haft en riktigt, riktigt trevlig helg :)
Har för första gången i mitt liv varit del i hundvaktning. Till 2 st schäfrar :)
Jag ska erkänna att jag va lite skrajj i början, visst ser dom stora ut på håll, men nära så va dom mkt större än va jag trodde!! Men dom va glada å snälla så jag blev snabbt kompis med dom :)
Lite avvaktande mot den lilla av dom eftersom denna nafsade lite granna å innan jag fattade att det inte gjorde ont så tyckte jag det va otäckt. Jag är lite feg.
Men det gick över med så småning om :)

Men idag när vi åkte hem så visade den lilla vovven all sin kärlek till mej:
Mina uggs va uppätna!! :)
Fast jag kunde bara skratta, Faan va roliga dom ser ut nu, ett stort bett i den ena sulan hahaha :D


Lagade även mat, min absoluta favvorätt: Potatisgratäng med fläskfile och chilisås. YUMMIE!! Oh herregud va gott det blev!! Ahhh!! Jag ska nog banne mej bli kock ändå ;)
Sen efter en stunds matsvullande blev det en pormenad med voffarna. Lr promenad va väl att ta i. Mer en joggingrunda upp för branta backar den första halvan av promenixen :)

Sen blev det till min stora lycka (ja, mat är lycka för mej :P) Ostbricka å rödvin. Gudomligt!! Fast fort blev man mätt igen.
En mkt, mkt trevlig lördagskväll. Å det går visst att ha kul även fast inte krogen står på schema ;P

Å idag så va vi hemma vid 11.30 typ. Sen har soffan vart nummer ett hela dagen med ett par powernaps. Lunchen idag stod billigengrillen för :)

Sådär, nu får det vara färdigbloggat för idag.
natti natt!
Pöss


Ahhhh!! Pengar är lycka! :) rik rik RIK är jag nu!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0